Jak poznám, že jsem zavodněná?

Cítíš se nafouklá, oteklá, objevuje nebo zhoršuje se ti celulitida, ráno klidně vážíš i o 3 kila více, než večer…

Co zavodnění způsobuje?

  • nadměrné solení či pojídání potravin, které sami o sobě obsahují skrytou sůl
  • polotovary a konzervované výrobky
  • jednoduché cukry, škroby
  • potraviny, které obsahují umělá sladidla (to jsou ty oblíbené zero sirupy nebo Cola Zero)
  • antikoncepce
  • stres
  • ……

Jak se vyvarovat nebo odstranit zadržování vody

1. Dostatečně pij

Naše tělo je z velké části tvořeno vodou, a aby správně fungovalo, měla by být tělesná voda na 50-60%. Toto zjistíme z měření na speciální váze.

Všude se o tom píše a nám toto tvrzení už úplně zevšednělo a nebereme ho vážně. Čistá, neperlivá voda je OPRAVDU NEJDŮLEŽITĚJŠÍ. Nejhorší, co můžeš udělat, je přestat pít. Naopak bys měla pít více, aby se zadržovaná voda odplavila. Samozřejmě ale nejdříve musíš odstranit to, co vodu zadržuje.

Můj tip – kup si 1,5 – 2l petku a každé ráno si ji napusť vodou. Toto musíš vypít v první polovině dne. Odpoledne už budeš podle potřeby jen lehce doplňovat tekutiny.

2. Vitamíny a minerály

Základní pravidlo – nešetři zeleninou. Pokud to tak dosud nebylo, bude teď tvůj nejlepší přítel. Dej přednost listové zelenině, květák, brokolice, cibule, řepa, pórek, chřest, mrkev, celer, petržel, rajčata, okurky. Dále luštěniny, hrách, mandle, mák, citrusy, tuňák a z ovoce banán, kiwi a jablko.

3. Omez sůl

Tady bych snad jen zmínila, že celková potřeba soli je 5g na den, a to jak té skryté, tak i té „navíc“.

4. Zařaď sport

Že se ti nechce? To ti ale nepomůže. Nějaký pohyb bys určitě mít měla, zvlášť pokud máš sedavé a /nebo stresové zaměstnání. Postačí 30-40 minut svižné procházky či jiné sportovní aktivity. Sport uvolňuje endorfiny a odstraňuje stres.

5. Vyhni se jednoduchým cukrům a škrobům

Cukr úplně pryč a dočasně i med a některé ovoce. Z příloh není ideální rýže, pufované chleby a vyhnout by ses měla i pšenici a výrobkům z ní – VŠECHNO pečivo a těstoviny.

6. Buď v pohodě

To se lehce řekne, že? Ale je to důležité, protože stres způsobuje většinu našich problémů.  Zjednodušeně: To, co neovlivníš, vůbec neřeš. To, co můžeš ovlivnit, změň hned.

7. Odstraň mrtvou stravu

Vyřaď polotovary, konzervované výrobky, umělá sladidla a další xkrát zpracovaná a umělá jídla.

8. Vyhoď alkohol a omez kávu

Káva nebo alkohol způsobují zadržování tekutin a následnou dehydrataci. Na sklenku vína nebo kafe vypij sklenici čisté vody.

12196078_10205183529567837_833014505824772301_n

Samozřejmě tato doporučení je nejlepší dodržovat a osvojit si do každodenního života. Ne jen když se cítíte nafouklé nebo máte celulitidu či jiný problém. Celkově je to otázkou celkově životního stylu – voda, voda, zdravé jídlo, vyhýbat se stresu a pravidelně se hýbat. 

Pokud si nevíš rady, jak na to, sestavit plán, napiš mi a já tě už navedu 🙂

PS: Pokud ti ani po zařazení uvedených doporučení není lépe, nečekej a vyhledej lékaře!