Připravila jsem druhý díl nejčastějších otázek, dohadů a polopravd, které si tady uvedeme na pravou míru, bez příkras a mazání medu kolem huby pusy.

Co musím říct hned na začátek – ani ve článcích, ani v jídelníčcích, ani ve zprávách ode mě nečekejte zázračné rady nebo metody, díky kterým zhubnete 30 kilo za měsíc, že se vytasím s nějakou právě vynalezenou super-extra-mega-nejlepší-top-potravinou, která za vás spálí tuk a vyrýsuje břicho. Omlouvám se, ale nedávám rady, které nikam nevedou. Spoléhám se a pracuji „jenom“ s tím, co doopravdy funguje – na mě a na mé klienty, a tím je správně nastavený příjem, klasické suroviny, pohyb, pravidelnost. #thatsAll

Teď když jsme si všechno ujasnili, pojďme k samotnému článku.

V prvním díle jsme si pověděli, zda je správné vyhodit tuky a nahradit je light výrobky, co tuky a cholesterol celkově, nápisy lowfat / lowcarb / protein, jedení po 17:00 nebo smažení na zdravém oleji.

 

A jdeme dále . . . . . .

8. Tmavé pečivo je zdravější než světlé
Světlé pečivo = prázdné kalorie a téměř žádnou vlákninu
Celozrnné = víc zasytí, obsahuje vlákninu, kvalitnější zdroj

To, co je v obchodě označené jako „tmavé“, „cereální“ nebo třeba „vícezrnné“, bývá většinou jen obarvené a / nebo pro efekt posypané semínky. Není o nic moc lepší než světlé.

Jak na to vyzrát? Čtěte složení. Na prvním místě je vždy uvedena surovina, která je ve výrobku zastoupena v největším množství. Jestli je pečivo tmavé, fitness, nebocokolivzdravěznějící, ale na prvním místě má pšeničnou mouku, asi nebude to, co od něj očekáváte.

Můj tip – celožitné pečivo ze zdravé výživy

tmavy svetly chlea

 

9. Než začnete dietu, musíš podstoupit očistu těla a / nebo si pořídit očišťovací preparáty
Ne. Teda pokud máte tolik peněz, abyste je vyhazovali za nefunkční tablety a koktejly, prosím.
Pravda je taková, že na čištění těla, už v TUTO CHVÍLI všechno máte.

Ano, jsou to orgány. Nic víc nepotřebujete.

Můj tip – investujte do kvalitní stravy

tumblr_mvtmd6G2NZ1r4by51o1_500

10. Ta nebo ta dieta je lepší než ta druhá
Žádná dieta ve smyslu hubnutí není lepší než ta druhá. Jezte na čem dobře fungujete a co vám sedí. Je jedno, jak se tomu říká veřejně a jakou „škatulku“ to získalo. Hlavní na čem záleží je mít správně nastavený energetický příjem.
Hlavně JEZTE.
Protože diety, které jsou založené na denním pití (předražených) nápojů vedou sice k rychlému úbytku na váze, ale jednou budete muset zase začít jíst, a logicky se kila vrátí zpět. Nehledě na to, že to kazí zdraví!

11. Když chceš zhubnout nebo zlepšit fyzičku, nemusíš cvičit, stačí přiškrtit stravu
V médiích se nás snaží přesvědčit (a spousta lidí tomu už začala věřit), že si na tělo vlastně stačí jen připnout nějaký preparát, vyvalit se u televize a ono to vlastně nějak půjde samo. Že ten kus něčeho to udělá za vás.
Ne.
Pohyb je důležitý a přirozený, ať už chcete nebo ne. To jen tato doba nás tak rozmlsala, že máme všechno u sebe, hned, teď, nejlíp včera, nastoupíme do auta, nakoupíme, pojíme, nádobí do myčky, lehneme k televizi a to je celý pohyb.

Můj tip – začněte procházkami, lehkým cvičením a postupně přidávejte

1200-yoga-workout-playlist_0

12. Naši jsou tlustí, prarodiče jsou tlustí, praprarodiče…. jednoduše to máme v rodin, tak se nedá nic dělat, musím se smířit s tím, že jsem tlustá
VÝMLUVY VÝMLUVY VÝMLUVY
Rodiče jsou tlustí proto, že mají takový životní styl. Viděli to u svých rodičů, zpohodlněli, tak se to doma naučili, tak to učí i vás. Na vás je jen to, jestli se dáte stejným směrem jako oni.
Proč byste je měli kopírovat?

13. Čerstvé ovoce a zelenina je lepší než mražená
Není (tak úplně) pravda.
Mražená zelenina – natrhá se zralá (tudíž plná vitaminů), sklidí se, zmrazí a ve výsledku si zachová si většinu živin. Čerstvá se sklízí ještě nedozrálá, takže nemá tolik živin + další manipulace než se dostane k vám na talíř.

frozen-vegetables

14. Dnes se (ještě) nadlábnu, však zítra to vyběhám
Aha, zní to logicky, ale takto to (bohužel) nefunguje.
Jak říká chytré přísloví – špatnou dietu nevycvičíš.
Co sníte dnes, to už máte v sobě a hned nějak s tělem reaguje.
Proč byste chtěli dávat tělu nějaké blafy, když máte cíl? Každou odchylkou se vzdalujete.

Když chcete 100% výsledky, dělejte pro ně 100% každý den. Tuto větu říkám i svým klientům, i když ne každý to dokáže pochopit a přijmout za své. Ale za svá rozhodnutí je zodpovědný už každý sám.
15. Nahradím nezdravou potravinu zdravou a je to vyřešeno
To je pouze jeden úhel pohledu. Kalorie vám buď zůstanou stejné, nebo jich bude ještě více = pokud budete jíst víc celkové energie, než vaše tělo spotřebuje, přibírat budete i ze zdravého jídla. Druhá věc – co je „zdravé“? Každý jeden člověk, se kterým si píšu, považuje za zdravé něco jiného. Je to subjektivní.

Příklad – nahradíte snickersku ovocem a ořechy

50g Snickerska
Energie celkem 1016kj 4,3B 30S 11,5T

90g Banán – 354kj 1B 19S 0T
40g arašídy – 1187kj 10B 6S 20T
Energie celkem – 1541kj 11B 25S 20T

Srovnávám sice nekvalitní a kvalitní potraviny, ale chci ukázat, že když je jen zaměníte a neřešíte MNOŽSTVÍ, řešíte jen zlomek problému.

16. Nejlepší na hubnutí jsou sacharidové vlny
Poupravím – Sacharidové vlny jsou jedny z nejrychlejších způsobů na hubnutí.
Podle mě nejsou vlny potřebné pro běžné stravování (ani pro soutěžní režim ale nechci odbočovat) a mají víc negativ jak pozitiv.
– rozdílný příjem energie = náladovost
– ve většině případů špatné natavení vln (nejhorší možnost – opsat si něco z internetu)
– dlouhodobě pod bazálním metabolismem
– dlouhodobě neudržitelné = po konci diety se vrátí kila zpět

Můj tip – raději si nastavte rozumný příjem energie, kvalitní zdroje, bílkoviny, tuky, sacharidy, pozorujte reakce těla a postupně to půjde. Pokud si nejste jisti, nebo tomu nerozumíte, nechte si poradit od někoho, kdo se tím zabývá, rozumí tomu.

 

BONUS
Stále dostávám dotazy na ten nejlepší cvik na zadek, záda, ramena, na cokoliv
Pravda: N – E – E – X – I – S – T – U – J – E    jeden jediný „TOP – NEJLEPŠÍ – NEJÚŽASNĚJŠÍ“ cvik.

Cože?!

Jeden cvik bude vždy jen jedna dvacetina toho, co všechno musíte dělat, abyste měli vysněnou postavu. Nepomůže cvičit nějaký (jakože) nejlepší cvik, třeba na zadek, od rána do večera, 300 sérií a 500000 opakování.
Tělo je KOMPLEX a jako komplex se musí procvičovat, aby získalo tvary.
Cvičte cviky komplexní i jednokloubové, střídejte je, ať procvičíte svaly z různých úhlů, cvičte co vás baví i co vám není až tak příjemné, ale zase vás posune dále.

5aabfd5792699e0272d87ed32cddeeb4

Day 1000 – 50000000000 dřepů

Pardon, musela jsem.

No a to by bylo pro dnešek všechno. Doufám, že jste našli odpověď na svou otázku a dozvěděli se třeba něco nového, posunuli své obzory o kousek dále a nebudete věřit poutavým nápisům a nesmyslným, rychlé výsledky slibujícím výrobkům / lidem.

Těším se příště u nového článku!

Hezký zbytek dne, Simona

_____________________________________________

Nevíš si rady s jídelníčkem? Napiš mi a něco už vymyslíme 😉