Když chci zhubnout, tak platí základní formula – příjem musí být nižší než výdej, na tom není nic těžkého. Nebo je?

Proč je ale tak těžké zhubnout?

Denně dostávám spoustu zpráv o tom, že přibíráte i ze vzduchu, že jíte málo ale i tak přibíráte, že už jste zkusily všechny možné i nemožné diety včetně proteinové nebo sacharidových vln. Hubnutí se pro vás stává čím dál tím těžší a vy už pomalu ani nemáte ve stravě kde ubrat. Nejde ubírat donekonečna. Tělo pak ve výsledku už nereaguje na nic a vy stále přidáváte pohybu a ubíráte kde se dá, až se nakonec začnete jídla bát. Kromě toho, že si tímto zpomalujete metabolismus, zaděláváte si tak na některou z poruch příjmu potravy.

Proč tomu tak je?

Bojíte se jíst, protože jste naočkovaní desítkami článků z internetu, kde píšou že sacharidy jsou největší zlo, že z tuků přiberete tuk a že v žádném případě nesmíte jíst víc jak 5000KJ jinak byste přibraly.
Kdybyste se měly řídit vším, co se někde napíše nebo co si někdo vycucá z prstu, nejedly byste nakonec vůbec nic.
Když hned za týden nevidíte výsledky, tak saháte po horších a drastičtějších metodách, hlavně aby se ta ručička váhy hnula. OMG.

Věřím, že tam někde v hloubi duše vám není tak úplně jedno, že vašemu tělu nedodáváte ani tolik energie, kolik potřebuje pro jeho základní fungování.

Jak se má pak toho nechtěného tuku zbavit, když mu nedodáváte ani minimum potřebné k přežití? Logicky si KAŽDOU přijatou potravu přemění na zásoby.

Až jakmile tělu začnete dodávat potřebné množství energie, všechno uvnitř se začne postupně obnovovat a správně fungovat a tělo přestane mít potřebu dělat si zásoby, protože mu jej dodáte stravou. Tuky které si střádalo na horší časy už nebude potřebovat, protože se přestane bát, že ho nenakrmíte. Jednoduše se jich postupně zbaví. To je záhada, co? 🙂

Moje rada je jednoduchá – přestaňte se zahlcovat desítkami zaručených článků z internetových magazínů s „prověřenými a zaručenými“ návody, jak zhubnout. Neblbněte s hladovkami a dietami, díky kterým si ve výsledku jen oddalujete cestu k vašemu cíli.

Co je a jak funguje bazální metabolismus?

Bazální metabolický výdej (bazální metabolismus, zkráceně BMR z anglického basal metabolic rate) je množství energie vydané v klidovém stavu v teplotně neutrálním prostředí na lačno (to znamená ve stavu, kdy zažívací soustava nepracuje, což znamená u lidí 12 hodin půstu). Výdej energie v tomto stavu je dán pouze prací (fungováním) životně důležitých orgánů, jako srdce, plíce, mozek a zbytek nervového systému, jater, ledvin, pohlavních orgánů, svalů a kůže. zdroj – WIKIPEDIE

Ukážu vám příklad na mně:
– můj bazální metabolismus je cca 6300KJ

Ale jelikož přes den dělám i jiné věci, než jen že ležím a spím, tak si k tomuto číslu ještě připočítám další fyzickou aktivitu jako cvičení, domácí práce a svoji práci:

– to už budu někde na čísle 10.000 – 11.000KJ

Teď už záleží na mě, jakým směrem se budu ubírat. Pokud budu chtít hubnout, odečtu cca 1500 – 2000 kj a můj denní příjem bude cca 9000KJ

Zdá se vám to hodně? Je mi to jasné, ale tak to prostě je. Žádné 4000 ani 5000KJ. Při takových číslech je tělo pouze ve stresu a deficitu.

Už to chápete?

NE?

TAK SI JEŠTĚ JEDNOU PŘEČTĚTE CELÝ ČLÁNEK

ANO?

TEĎ SI SAMI ODPOVĚZTE:
Jak dlouho jste byli v kalorickém deficitu vy?
Cože? Tak dlouho?! A teď chcete za měsíc shodit 10 kilo? To snad nemyslíte vážně 🙂

Klíčem pro trvalé výsledky a správné fungování vašeho těla je fungující metabolismus. Dejte tělu čas na vzpamatování a obnovu a hlavně – věřte základům ♥