Krásný den 🙂

Pro ty z vás, kdo jste neměli možnost si přečíst můj příspěvek do přílohy Hospodářských novin, tu přináším tento příspěvek.

Dostala jsem celkem 10 otázek týkajících se mého života. Jak jsem se zdravým životem začínala, co mě přimělo hubnout, proč jsem se přejídala, jak jsem se cítila a samozřejmě jak to všechno mám teď.

Děkuji Hospodářským novinám za oslovení.

PhotoGrid_1555073716150

1. Jak jste žila před změnou životního stylu?
Už je to téměř deset let, co jsem žila pohodlným životním stylem (pokud se to tak dá nazvat 🙂 ) Pamatuji si, že mým největším zájmem bylo ležení u televize a pojídání pizzy s brambůrkami. Sport ani žádný jiný pohyb mi nic neříkal.

2. Co Vás k té změně přimělo?
Moje postava mě trápila dlouho. Nemohla jsem si dát nic hezkého na sebe, neustále jsem musela kontrolovat jestli někde něco netrčí a oblečení si kupovala podle toho, abych se do něj vlezla, ne jaké mi sluší.
Také jsem se necítila, s tolika kily navíc, dobře. Nemálo lidí se zamnou otočilo a někteří známí mi i do očí řekli, že bych se sebou měla něco dělat. To na mě ale mělo opačný účinek – z lítosti jsem se přejídala víc a víc.
Největší impuls bylo, když mi ručička váhy ukázala 100 kilo.

3. Před jak dlouhou dobou ta proměna začala a jak probíhala?
Je to asi 10 let zpět. Dokud jsem měla 70, 80 kilo, tak jsem si říkala, že to není zas až tak strašné (měřím 165 cm). Nehlídala jsem se a užívala si svůj pohodlný život s televizí, sladkostmi a mastným jídlem. Až jednou jsem se odhodlala, podívala se do zrcadla a stoupla na váhu. Zmíněná „stovka“ mě dostala a řekla jsem si dost! Naordinovala jsem si (tehdy bez jakýchkoliv zkušeností) tvrdou dietu a denní běh na elypticalu. Tak jsem se dostala na cca 75 kilo a nějakou dobu se udržovala. Už jsem se ale nikdy nedostala zpět na vyšší váhu.

4. Co při tom bylo nejtěžší?
Nejtěžší bylo čelit narážkám od okolí. Když jsem se jako metráček dala na hubnutí, nikdo nevěřil, že to zvládnu.

5. Pomáhal Vám s tím někdo další? (např. trenér, kouč, výživový poradce)
Z nejvyšší váhy jsem na 75 kilo hubla sama, poté jsem měla jídelníček od trenéra. V roce 2014 jsem si udělala kurz Poradce pro výživu a Fitness trenér, a stále se vzdělávala. Chodila jsem na různé kurzy a také hodně četla.
Později mi značnou část zkušeností dala práce s klienty přes online koučink. Tj. tvorba jídelníčků a vedení na cestě za jejich vysněnou postavou.

6. Měla jste někdy chuť se na to vykašlal a vrátit se zpátky k původnímu životnímu stylu?
Takové nutkání jsem nikdy neměla. Když už vidíte výsledky a cítíte se skvěle, nemáte důvod se vracet zpět. Už si ani nedovedu představit, že bych si nešla zacvičit a nechystala si pravidelně výživné jídlo.

7. Co Vám pomáhalo překonat těžké chvíle během proměny vašeho života, např. nedostatek vůle atd.?
Vidina výsledku mě stále držela nad vodou a hnala kupředu. Ostatně tak to platí u všeho v životě 🙂

8. Co všechno děláte v rámci zdravého životního stylu dnes?
Cvičím a snažím se být celkově aktivní. Nejraději mám výlety s přítelem do přírody a když je možnost, vyjedu na kolo nebo brusle. Také si stále chystám jídlo do krabiček a vařím zdravě. S jídlem to ale nepřeháním tak jako dříve. Byly doby, kdy jsem odmítala jíst na veřejnosti, protože jsem nevěděla, kolik má jaký pokrm kalorií nebo jestli v něm není až moc cukru. Jsem ráda, že už mám všechny pokusy za sebou a s radostí si vychutnám třeba nálož sushi nebo vynikající cheesecake.

9. Máte ještě nějaký cíl, kterého byste chtěla s ohledem na svůj životní styl dosáhnout?
Jsem spokojená s tím, co mám teď 🙂 Hlavní pro mě je užívat si život a nebýt něčím omezovaná. Například cíl, jako je třeba nějaká fitness soutěž, mě už neláká. V roce 2015 jsem byla na závodech v bikini fitness, což beru jako zkušenost a jednu z mnoha zastávek na mé cestě k vyrovnané mysli.
A když nad tím tak přemýšlím, dlouho si pohrávám s myšlenkou o vydání knihy o mé cestě a receptech. Třeba se někdy poštěstí 🙂

10. Jaké tři rady byste dala lidem, kteří chtějí začít žít zdravě?

1. Představte si sebe v cíli a jděte za tím – neohlížejte se na to, co vám říkají ostatní. Jen vy víte, proč to děláte – chcete se cítit a vypadat dobře!

2. Nebojte se požádat o pomoc odborníka – správný kouč vám pomůže, poradí, podpoří a nastaví příjem jídla takový, jaký má být. Protože pokud se do toho dá člověk sám, má tendence přehánět – chce vše co nejrychleji, drží hladovky, nastaví si až moc nízký kalorický příjem a do toho cvičí do úmoru atd.. Toto není zdravé ani pro tělo, ani pro naši psychiku, nemluvě o tom, že takový životní styl není dlouhodobě udržitelný. Většinou to tito lidé vzdají a vrátí k původnímu životnímu stylu, protože myslí, že to jinak nejde.

3. Začněte tím, že se budete pravidelně hýbat – zkuste procházku, skupinovou lekci, cokoliv.. Budete mezi lidmi, na čerstvém vzduchu a nejen že uděláte něco pro sebe, ale přijdete na jiné myšlenky a budete mít skvělý pocit, že jste udělali něco pro sebe 🙂

PhotoGrid_1555073831073

NOVÉ KLIENTY AKTUÁLNĚ PŘIJÍMÁM – info@stacipochopit.cz