—Nastartuj se, motivuj se

Pokud se ti nechce nic měnit, hledáš jednoduché cesty a věci, které všechno udělají za tebe, nejsi na změnu připravený/á.

Když už si předem říkáš, že to bude stát za nic, tak věř, že bude. Začneš s nechutí, budeš chtít vidět výsledky co nejdřív, a to za každou cenu.. Proto si nastavíš zabijácký „režim“ na jednom jablku a salátu denně a dřív nebo později skončíš s pizzou v náručí. Takto tedy ne.

Dělej pro sebe to nejlepší, chtěj být lepší, věnuj si čas, začni se mít rád/a a chovej se s láskou ke svému tělu – i když zatím třeba nevypadá podle tvých představ.

Jak by ses mohl/a zlepšit, když se teď nenávidíš???

—Začátek je nejtěžší

Není jednoduché, když máte od základu změnit své stravovací návyky, zvlášť pokud jste byla zvyklí na českou klasiku. Jak nahradit ty sladké koláčky nebo sladké tečky po obědě? A co s kámoškou na kafíčku? K tomu všemu přece patří malý zákusek! A co teprve v práci, když holky donesou krabici plnou voňavých donutů? Jde to?

12687961_10205680644715405_1993760436726108358_n

Zeptám se: proč je potřebujete nahrazovat? Je to jen váš pocit a komfortní zóna. Je to jen zvyk. Tělo volá po živinách a vy sáhnete po tom, co vám dělá dobře a rychle zasytí. A za půl hodiny zase. A pak zase. A stejně máte stále hlad a chuť. To je proto, že to v tělu nefungue jak má a že se mu nedostávají živiny. Jakmile se zbavíte prvotní chuti a závislosti, postupně se vám chutě pročistí a budete dávat přednost úplně jiným jídlům, než těm které jsou plné tuku a cukru.

Takže nenechte se v začátcích zlákat chlácholivými řečmi o tom, že „Jednou tě to přece nezabije“ nebo „Začít můžeš zítra“. To je sice pravda, ale ruku na srdce, kolikrát jste už začínali? Kolikrát už takových „Jednou tě to nezabije?“ bylo?

Když to přeženu, vy chcete přece víc, než jen aby vás jídlo, které nedodá vašemu tělu žádné živiny, nezabilo. Tyto dobroty ti přinesou pocit uspokojení jen na chvilku, ale dlouhodobě žádnou službu neudělají. Naopak, tělo plní jen prázdnými kaloriemi a můžete si na ně lehce vytvořit návyk.

Odpovězte si sami: Stojí vám to chvilkové potěšení na jazyku za to? Jen proto, aby byla kámoška spokojená? A co vy? Máte ze sebe radost?

12650414_10204252734953459_1059842371_n

Neříkám, že se jich máte vzdát navždy, ale v začátcích je důležité naučit tělo na základní, plnohodnotnou stravu. Jakmile tělo „uzdravíte“, můžete přemýšlet nad nějakou „sladkou tečkou“, která tělem projde bez nějakých následků. Pravděpodobně ale na ni pak už nebudete mít ani pomyšlení 🙂

12688129_10205680644915410_4856994040359095625_n

—Víra a pozitivní přístup

Změňte vstup (strava, pohyb), změní se i výstup (zdraví, fyzička, tělo). Děláte to přece pro sebe. Pro lepší pocit, pro radost ze sebe sama. Věřte si. I když se ze začátku nemusí dít navenek nic, uvnitř už tělo zaznamenává první změny. Užívejte si tuto změnu. Brzy se projeví i navenek, jen nedělejte kroky zpět!

—Správné nastavení příjmu a zdrojů

Další krok. Jsi odhodlaný/á, záleží ti na tom co budeš jíst a aby ti to prospívalo dlouhodobě. Tady už je třeba to brát zodpovědně. Každé jídlo má určité množství energie a její potřeba se liší člověk od člověka. Jiné množství jídla bude přijímat sportovec a jiné člověk se sedavou prací.

Také záleží na tom, z čeho energii přijmeme – na zdrojích – bílkoviny, tuky, sacharidy. Pokud nechceme stále hubnout a přibírat, měly bychom v jídelníčku mít všechny živiny. Plnohodnotné bílkoviny, celistvé sacharidy i rozumné množství tuků.

—Jak zjistit, co naše tělo potřebuje?

Myslíte, že jíte správně? Zdravě? A jak jste to zjistili?

-> Když se zdravým stravováním začínáte nebo máte zajetý nějaký svůj způsob, který považujete za správný, ale výsledky nebo reakce těla nejsou takové, jaké byste očekávali. Poznáte to podle toho, že přibíráte, stáváte se alergickými nebo intolerantními k různým potravinám nebo skupině potravin, lámou se vám nehty, padají vlasy, jste nafouklí, máte zácpu atd.. A to i přesto, že se stravujete „zdravě“.

-> Pokud jste byli dlouhodobě v kalorickém deficitu, prošli si různými dietami a neustále měnili stravování, těžce rozeznáte, na co tělo reaguje, protože samo díky rozhozenému metabolismu neví. Změna těla je proces. Na začátku můžeš dokonce nějaké kilo přibrat, ale to je normální reakce. Je pravda, že drastické utnutí kalorií s nízkotučnou a nízkosacharidovou dietou vám přinese rychlé výsledky, ale chcete za to zaplatit přejídáním a prohlubováním metabolického poškození? Pokud tělo neustále zkoušíte, může být v budoucnu těžší jej dostat do normálu.

-> Přečetli jste si to. Spousta z vás určitě sleduje vícero webů, které produkují hromadu článků na téma výživa a stravování. Víte vůbec, kdo tyto články píše? Vždyť o vás nic neví, tak jak vám může poradit? Navíc, sám může být teprve začátečník, který si přečetl nějaký americký bestseller a myslí, že našel POKLAD. Přitom roznáší bludy. Nevěřte všemu.

 —Pokud si nevíte rady

Pokud si chcete být jistí, že jste na správné cestě, nechte si poradit od zkušenějších. Není to hloupé ani trapné.

Že už víte všechno? No taak, zahoďte ego a sundejte růžové brýle. Vždycky se najdou informace, které jste nevěděli a které vás posunou dále. Obzvlášť u stravování je to jedno velké nekončící studium.

Navíc přijdete do kontaktu s někým, kdo vás může motivovat a podporovat, ode mě navíc uslyšíte, že nejste beznadějný případ, jak si stále myslíte 😉

—Suma sumárum – co potřebujete??

V základu nemusíte kupovat žádné proteiny ani spalovače, ale všechno, co potřebujete, je:

Odhodlání + správná strava + vyrovnaná psychika, dále musíte být trpěliví, důslední a věřit celému procesu změny, se vším co k ní patří.

Věřte mi, že jakmile si zdravý životní styl osvojíte, už nebudete chtít měnit! 🙂

PS: Ráda vám pomůžu s jídelníčkem nebo stravovacím plánem, bez diet a omezování se, tak hurá na to 😉

Jsem na e-mailu simonka-td@seznam.cz

Krásný den 🙂