Je to už skoro 3 měsíce, co jsem naposled psala o nějakém mém režimu. Poslední zmínka byla o nějakém OBJEMU.

Jaká je ale realita?

Začneme od začátku.
Teda od spíš od konce, konce soutěže.. protože víme, že tady začíná něco úplně nového, a to posoutěžní režim..
Než jsem si ho sama vyzkoušela, načetla jsem nespočet článků u mých kolegyň Verči, Kačky nebo Blanky.. No a asi tak jsem nabyla dojmu, že mě nemůže nic zaskočit.. No ale chyba lávky 😀 … Načtených můžete mít klidně desítky článků, ale nikdy nevíte, jaké budou reakce těla .. teda hlavně hlavy…

Psychika je zrádná, na ní všechno stojí a padá.. Kolikrát nepomůže ani pevná vůle. Teda ona pomůže, když máte obrovskou motivaci a cíl.. Ale to taky není navždy.. Jak jsem v jednom z předešlých článků psala, tělo si VŽDYCKY řekne o to, o co jej nějakou dobu ochuzujeme, a pak si to vezme kdykoliv, v jakémkoliv množství a bude to opakovat tak dlouho, dokud nemá dost..

Dokud to neprožijete, NIKDY na to nejste 100% připravení. Můžete si jen domýšlet, jak je to po soutěži těžké, že se nedají chutě udržet na uzdě, že je potřeba přidávat jídla postupně, nevyřazovat hned kardio..
Věděla jsem také, že si budu muset zase zvykat na normální tělo s tukem, že už nebudu vyrýsovaná.. Ale když to v tu chvíli máte, tak si to neuvědomujete.. Říkáte si: „Joo to zvládnu“.. nebo ještě líp, myslíte si, že zrovna VY budete ti SILNÍ..

Ale pak se to stane.. Stojíte před tou situací, před kterou jste byli varováni a přišel čas na reverzní neboli OBRÁCENOU DIETU.
die diet homer

Hned vysvětlím – při nízkokalorických, redukčních či přípravových dietách snižujete množství energie, tuků a / nebo sacharidů ve stravě, abyste snížili množství tuku na svém těle. Tohle všechno většinou ještě podpoříte navýšením kardia.

Netýká se to bohužel jen soutěžících, ale všech, kdo se rozhodnou zbavit přebytečného tuku. Až tam dojdete – dosáhnete svého cíle, zhubnete, vyrýsujete.. (dosaďte si podle sebe)… Měli byste začít s navyšováním energie a postupně přidávat ty složky potravy, které jste omezili, nebo úplně vyřadili.. Rozhoupávat metabolismus a navykat jej na potřebné množství.
Protože proč? Kdybyste všechny tu odpíranou energii zařadili zpět do jídelníčku naráz, půjde do tuku. Samozřejmě ne hned, ale pokud se nebudete hlídat, nemine vás to. Nechci nikoho strašit, ale tohle je to, s čím jsem se setkala sama a denně se s tím setkávám u svých klientek. Je to pro tělo šok, všeobecně známý pod názvem JOJO EFEKT (JO, dám si čokoládu, JO dám si pizzu, JO dám si kýbl másla…)

A přesně tohoto jsem se bála. Když nebudu dodržovat nějaký režim, tak ze mě do pár dnů bude okamžitě kutálející se koule. V hlavě mi běžela slova všech článků, které jsem měla načtené.. Co teď?

STRAVA

1, Bylo mi řečeno, že mám jíst podle pocitu.. No jo, ale řekněte to holce, která je dva dny po soutěži a nejraději by snědla všechno a všechny. Takže nic, první dny byly úplně volné..

2. Pak jsem se snažila dodržovat daný jídelníček, ale to mi nevydrželo ani měsíc.. Mezitím si tělo říkalo o další a další energii navíc, posoutěžní deficit mě pronásledoval na každém kroku..

3. Přece jen mi to nedalo a vypočítala jsem si reverzní dietu v podobě sacharidových vln, s postupným navyšováním tuků a sacharidů.. Měla jsem dokonale rozepsaný a propočítaný každý gram (na to jsem puntičkář 😀 ).. Byl to perfektní plán, který mi ale také dlouho nevydržel.. To, že mám zítra jíst 100g sacharidů, pozítří 50g mě dokázalo zaručeně otrávit a nezachránila to ani „dvěstapadesátka“ další den..

A co mi pomůže, že další navýšení je až za týden?

A ještě horší, když si představím, že na požadovanou hodnotu se dostanu až za několik měsíců???!

Nechtěla jsem žádné vlny, ani výkyvy energie.. Ale konstantní režim.. No ale nejhorší bylo, že jsem si byla (a stále jsem) vědoma, že reverzka je ta správná cesta (měla by se držet půl takové doby, co jste dodržovali nějaký redukční režim).. Tak abych si ji co nejdéle udržela, naordinovala jsem si každý týden volný den..
Nakonec se k těmto volným dnům ještě přidaly volné hodiny, které se konaly zpravidla den před tím volným dnem ..
Z toho následovaly úplně nesmyslné dny bez jídla jen o vodě (jeden den plný jídla neublíží stejně tak jako den bez jídla, že ..)..
A tak dokola..
Ale chybami se přece člověk učí..

Nebo ne?

UČIT.. Celý život se něco učíme.. Umíme sposutu věcí teoreticky, ale ty negativní události, ze kterých bychom se měli poučit, rádi zapomínáme.. Pak když dojde na tu samou situaci, jsou ve hře city, psychika a aktuální stav, ke kterému vědla nějaká sleď událostí.. Tohle v té chvíli neovlivníme i když myslíme, že jsme ti nejsilnější s neohrozitelnou vůlí.. Minulost nevarátíme a musíme počítat s nějakým vyústěním.. Tam, kde jsme teď jsme se dosrali sami – co do toho dáš/nedáš, to se ti vrátí.. Chápete mě?

I když to v dané chvíli možná nevypadá, všechno zlé je k něčemu dobré. To ale zjistíme, až odhodíme ty růžové nebo černé brýle.. Když se přestaneme někam hnát (o tom jsem psala v minulém článku) a začneme vnímat potřeby svého těla a mysli.. Kolikrát je potlačujeme a bezhlavě se vrháme z diety do diety..

Ale abych se vrátila k mé zkušenosti s reverzkou.. Ne nadarmo se říká, že je mnohem těžší než redukční dieta, kdy jídlo ubíráte.. Když jej máte přidávat, nejraději byste všechny ty postupné dny přešli a snědli hned tu cílovou částku. To mi věřte 🙂

4. Rozhodla jsem na to jít jinak. Hodně jsem četla o iifym, neboli počítání makroživin.. Princip byl takový, že se budu držet vypočítaných hodnot, sledovat reakce těla a postupně navyšovat energii, jíst každý den něco jiného, na co budu mít zrovna chuť (a ne, opravdu to není hromada másel a čokolád 😀 ).. I když to není nic nového pod sluncem, byla jsem z toho nadšená!
Tak jsem si (se zohledněním svého typu a aktivit) vypočítala makra a pustila se do toho..

Musím ale přiznat, že počáteční hranici energie jsem si nastavila hodně nízko, takže jsem deficit doháněla zase o volných víkendech.. No jo, na sebe máme vždycky přísnější metr.. Energii jsem tedy navýšila a dostala se na přijatelnou hodnotu.. Do cílové zatím ještě nějaký ten krůček chybí, ale myslím, že je to na dobré cestě 🙂

Už neřeším, jestli jím 3x nebo 6x denně. Snažím se naslouchat svému tělu. Když nemám ráno potřebu sacharidů, dám si je večer. Když na ně nemám chuť vůbec, ten den si je nedám. Občas navyšuji tuky na úkor sacharidů nebo naopak.. V netréninkový den tam pošlu refeed a když je příležitost, zajdem si s přítelem na oběd, večeři nebo zmrzku.

Věřím, že takto se dá hezky navýšit metabolismus a později připravit i na soutěž. Nebudeme předbíhat 🙂

CVIČENÍ

Po soutěži jsem tomu moc nedávala.. Silový trénink na první dva týdny vůbec, potom 3x týdně tréninky celého těla.. Kardio jen když se mi chtělo..
Abych to neprodlužovala, chuť do cvičení přišla cca po měsíci, ale úplně jsem se do něj ponořila až tak dva měsíce po soutěži.. S tím správným palivem přišla nová chuť a síla.. Od té doby, co se soustředím na tu chvíli při cvičení (opět odkážu na ten článek 😀 ), přicházejí v kombinaci s jídlem i pokroky.. Kardio jen po cvičení na páse, nebo doma na stepperu.. No ale o tom zase příště..

No a ještě bych na něco zapomněla!
Zajímala vás moje váha.. Je to 66 – 68 kilo.. Sama jsem tomu nemohla uvěřit.. (závodní byla cca 57-58)
Ano, síla sice nahoru JDE, ale k tomu jako bonus i TUK. a i nějaké SVALY. Doufám :D..
Tělo se podle plánu začíná nějak tvarovat (buďme raději skromní 😀 ) a bříško JDE vidět.. No dobře, na jeho spodní části mi zase vylezl pozůstatek ze sta kil, ten poslední pověstný špíček. Ten se ale časem stáhne 🙂

A cíl? 

Být se sebou spokojená a neustále se zlepšovat 🙂

10402962_10205140068441336_5813718221205026861_n

Tak pro dnešek by to bylo všechno 🙂

Doufám, že jste si z dnešního článku zase něco vzali a budu se těšit u dalšího..

Simona