Po svátcích se roztrhne pytel s články o tom, jak shodit povánoční kila.. Já se na to rozhodla jít opačně, a naopak vám poradím,jak jím předejít 🙂

Blíží se Vánoce, čas pohody, válení se u pohádek a baštění cukroví. Jde vůbec, aby člověk něco nepřibral??

Dnes se na to mrkneme a dám vám pár tipů…

Jak by se asi dalo očekávat, nezačnu dietními recepty ani recepty na odlehčené vánoční cukroví.

Na úvod vám prozradím tajemství….. Na Vánoce bychom měli myslet už mnohem dříve, než týden nebo měsíc před jejich příchodem.  Jde vlastně o to, jakým směrem se ubíráme celkově..

U většiny to probíhá následovně: Měsíc před Vánoci si řeknete, však co, budou Vánoce, ještě si to užiju a po Novém roku se dám na dietu.. A tak při pečení uždibujete, dopřáváte si, o Vánocích u pohádek baštíte jednu dobrotu za druhou a po svátcích zjistíte, že máte (minimálně) 5 kilo navrch.. Pokud se teda odvážíte stoupnout na váhu..

Takto už ne.. Jak se tomu vyhnout?

1) Osvojte si zdravý životní styl a začněte s tím hned teď. Čím dříve tím lépe.

Podívejte se na to s nadhledem.. Zdravý životní styl není o omezování se, držení drastických diet, pak se nějakou dobu cpát vším možným a pak zase držet další diety. Přestaňte s tímto koloběhem a jednou provždy začněte žít zdravě. Všechno je o rovnováze a kvalitním celistvém jídle.

– Když si osvojíte tu svou cestu, nebudete mít potom chuť (o Vánocích nebo jiných společenských příležitostech) sníst celou krabici cukroví, protože už budete mít jiné priority. Spolu s kily navíc se jakoby „pročistí“ i mysl, takže už nejspíš nebudete mít potřebu řešit problémy jídlem. Budete v pohodě a hlavně na své cestě za lepším a zdravějším JÁ.

– Když už budete mít tělo navyklé na zdravé jídlo, ten jeden den nebo pár kousků cukroví vám nijak neublíží a mnohem více si je vychutnáte 🙂

15310238_10207715824793635_152655616_n

2) Procházky a pohyb

Pohyb by měl být samozřejmou součástí našich životů, no ve spoustě případů to tak bohužel není. Platí to samé, co píšu o příspěvek výše. Nečekejte až bude po Vánocích, ale zahrňte postupně nějaký pohyb už teď.. Pokud nemáte přes den žádný pohyb, začněte chodit pěšky kdykoliv máte možnost, jděte na procházku, zacvičte si, zaběhejte si.. Najděte si svou oblíbenou aktivitu, ke které se budete vracet.

Tak a přejdeme na konkrétní tipy ………..

3) Jezte chytře

Tento tip se také nevztahuje výlučně jen na svátky, klidně jej můžete praktikovat do svého běžného jídelníčku .. aa nebo je to super tip do diety aa nebo pro ty z vás, kteří rádi jedí hodně ale ne na úkor přemrštěného denního příjmu.. aneb 3x hurá pro potraviny, které mají na svůj objem málo energie!

Které to jsou??

Všechny druhy zeleniny, brambory, netučné plnohodnotné bílkoviny (maso, mléčné výrobky), Šmakoun, celozrnné obiloviny, kvalitní pečivo atd. atd…

Takto je větší šance, že si pošetříte místo na nějakou tu dobrotu 😉

15281051_10207715840514028_482118912_n

4) Upečte si zdravé cukroví / kokina / sušenky

Jako milovník fitness vaření a pečení si tento bod prostě neodpustím a musím vás nahnat něco dobrého si ukuchtit.. 🙂 Buďte kreativní a uplácejte si jeden – dva druhy vánočního cukroví bez cukru a mouky.. Já pro vás pár rychlovek chystám 🙂

No a pokud se vám nechce péct, může to být nějaká nepečená dobrota nebo „jen“ snídaňový koláček z ovesných vloček a perníkového koření.

12347580_10205359538487950_5925880287516639259_n-595x595

Vánoční přejídání, strach z přibírání, nátlak médií.. Toto všechno nás ovlivňuje mnohem více, než kterýkoliv jiný den / svátek v roce.. Všude reklamy kde spokojená rodinka peče, papá cukroví a díky tomu se mají všichni skvěle.. Nenechte se strhnout masovým nátlakem a užívejte si opravdovou podstatu Vánoc.  To se týká i nakupování #mustHave předražených dárků, braní půjček atd… Ale to už je dost mimo tohoto článku..

Prostě, buďte se svými nejbližšími, dívejte se na pohádky, jezděte na výlety, choďte na procházky.. Užijte si to 🙂

To by bylo pro dnešek všechno, budu se těšit u dalšího článku.. Sladkého článku !

Simona