Právě odsud se odvíjí každý náš pohyb, správné držení těla a celková stabilizace a naše síla.

health1

Střed těla tvoří břišní svaly, bránice, pánevní dno a některé páteřní svaly.

Pro maminky

Velkou výhodu mají ženy, které toto cvičení zařazují do svého režimu. Cvičení středu těla zahrnuje posílení pánevního dna a vnitřních břišních svalů, takže nastávající maminky budou mít díky pevnějšímu středu těla lehčí porod a vše se také vrátí lépe a rychleji do normálu, protože tyto svaly už budou zvyklé na zátěž.

Tady bych chtěla upozornit na povolené bříško, se kterým se setkáváme po porodu. Je to právě proto, že svaly nejsou zvyklé na zátěž a nejsou schopny se vrátit rychle do normálu, jelikož po porodu najednou „něco“ chybí. U každé ženy je individuální, za jak dlouho se bříško vrátí do normálu. Je to podle nabraných kil v těhotenství a taky dle toho, jak jsou posíleny vnitřní svaly. Takže, čím pevnější střed těla, tím jednodušší bude průběh i doba po porodu.

Pro fitnessáky

Vyrýsované a pevné břicho chce vlastnit snad každý člověk, který se o fitness či sport zajímá. Proto tedy děláme denně 100 sedů-lehů a těšíme se na výsledek. Takto to funguje?

Ne, ale tímto způsobem to dělá většina návštěvníků fitka i těch, kteří cvičí doma. Ale že to dělají všichni ještě neznamená, že to je správné či dokonce efektivní. Při cvicích typu sedy-lehy posilujete pouze vnější břišní svaly a ty vnitřní, které tvoří tvar břicha a střed těla, zůstavají „měkké“. Už asi tušíte, že pokud se budete na měkké svaly snažit nabalit nějaké ty „tvrdé“, hezké bříško nezískáte. Raději se zaměřte na posílení vnitřních svalů, přizpůsobte stravu a uvidíte, jak se začne bříško krásně tvarovat.

Mám s tím vlastní zkušenost – sedy-lehy jsem dělala s 20kg zátěží, ale bez efektu. Jakmile jsem přešla na efektivní CORE cvičení, kde cvičíte s vlastní vahou, nevydržela jsem ze začátku ani 15 sekund. Teď do svého tréninku zařazuji několik variant CORE cvičení a výsledky si nemůžu vynachválit.

Spousta fitnessáků zvedá neuvěřitelné váhy, ale když mají udělat základní cvik – „prkno“ a setrvat v něm, nastane problém.

Pro všechny

Jak jsem na začátku zmínila, střed těla drží vlastně celé tělo a vnitřní orgány pohromadě. Odsud se odvíjí všechny pohyby a stabilita těla, rozvíjí síla a předchází se poraněním. Proto je důležité mít pevný střed.

Pobolívají vás záda/bedra? To je jasný signál přetížení těchto partií a naopak žalostném ochabnutí vnitřku a středu těla . Zařaďte cvičení CORE a uvidíte, že se vám odlehčí.

Základní pozice

PRKNO – VZPOR NA PŘEDLOKTÍ

aneb královský cvik :))

146507794098562443_dRF6KlgT_c

Vzpor na dlaních

DSC4279