Pro zdravíčko

Rychlý přechod léta na zimu může některé citlivky zahnat do peřin.. No a já mezi nimi 🙂

Jak se co nejrychleji dostat na nohy?

Dám vám pár tipů:

  • nejdůležitější je odpočinek a klid v peřinách. Na nic nemyslete, zatáhněte rolety, a vnímejte jen teplo a příjemné pohlazení peřiny
  • nežeňte se co nejrychleji do práce nebo fitka, ale hezky poctivě to vyležte. Já vím, že bez něj nemůžete být, ale tělo teď musí čerpat energii na odehnání bacilů. Později by se to mohlo naskládat a dopadnou hůř, než jen angínou nebo nachlazením
  • lipový nebo šípkový čaj s medem, zázvorem a citronem je váš nejlepší kamarád
  • cibule a česnek jsou vašimi druhými nejlepšími kamarády
  • pokud máte chuť na jídlo, tak zvolte lehce stravitelné kombinace. Ze začátku nejlépe zeleninové polévky nebo libové maso se zeleninou
  • teď je ten správný čas, kdy využijte přítele a přítelkyně a necháte se nadstandardně opečovávat :))

Prevence

  • dostatek spánku a odpočinku
  • pravidelný pohyb (3-4x týdně), procházky na čerstvém vzduchu
  • zdravý životní styl, pestré jídlo, které nezatěžuje tělo
  • neberte si k srdci problémy, vyhýbejte se stresu
  • jezte dostatek vitaminů (v dnešní zelenině vitaminů moc není, pokud si ji nepěstujeme sami, proto je na místě suplementace)
  • pokud možno, vyhýbejte se větším skupinám lidí

 

Krémová dýňová polévka

1 dýně hokaido
2 pl smetany
Kari koření
Bazalka
Petrželová nať
Sůl

1.Dýni očistíme, nakrájíme na větší kostky a uvaříme doměkka (15-20 minut)
2.Slijeme přebytečnou vodu a rozmixujeme do hladka
3.Krém ochutíme kari kořením, bazalkou, petrželkou a osolíme
4.Všechno promícháme, případně přilijeme vodu pro požadovanou konzistenci

12047177_10205045441035710_9034902271293364319_n

12038425_10205045440475696_670991652392562639_n

12046841_10205050004589796_1858512212419545571_n

 

Pokud vás chytil nějaký ten vir, tak přeji brzké uzdravení! 🙂

Simona