Když se jedná o hubnutí, ženy si často myslí, že za nabraná kila může zpomalený metabolismus. My se dnes mrkneme na to, jak to s metabolismem funguje.

 

Mýtus č. 1: Cvičení rozjede váš metabolismus na dlouhou dobu.

Spousta lidí si myslí, že když v daný den cvičí, může si dopřát větší množství jídla, které se neuloží do zásob. Je pravda, že během cvičení spálíte více kalorií, jenže tento proces trvá tak dlouho, dokud cvičíte. Jakmile skončíte trénink, váš metabolismus se vrátí zpět do klidové rychlosti (výjimkou je HIIT).

Co dělat: Cvičte pro své zdraví a jezte přiměřeně svému životnímu stylu. Neberte cvičení jako omluvu k jedení většího množství jídla nebo jako odměnu.

 

Mýtus č. 2: Při narůstajícím věku přibíráte na váze, protože se váš metabolismus zpomaluje.

Náš metabolismus je pomalejší jen o malou hodnotu, než se většina z nás domnívá.

K nárůstu tělesné hmotnosti dochází, protože se stáváme méně aktivními – práce a/nebo rodina odsouvají cvičení do pozadí.

Dám názorný příklad – na střední škole / za svobodna, jste měli spoustu času na pohybové aktivity. Chodili jste pravidelně cvičit a hýbali se. Jenže najednou přišla životní změna a vy jste pohyb odsunuli do pozadí. Ze všeho toho stresu jste začali jíst (klidně i nevědomky) více, než doposud a kila začala naskakovat.

Není to zpomaleným metabolismem, ale tím, že jste se stali méně aktivními a tělo se tomuto životnímu stylu přizpůsobilo.

Co dělat: Cvičení a jakákoliv pohybová aktivita by měla být pravidelná část každodenního života. Najděte si pohyb, který vás bude bavit a udržujte se fit.

 

Mýtus č. 3: Jedení určitých potravin pomůže zvýšit váš metabolismus.

Konzumace potravin jako je zelený čaj, kofein nebo pálivé papriky, vám sami o sobě nepomohou zbavit se nadbytečných kilogramů. Některé mohou váš metabolismus lehce nakopnout, ale to nestačí, aby se změnila váha.

Co dělat: Vybírejte si potraviny pro jejich výživovou hodnotu. Jezte takové jídlo, které vás zasytí, aniž by vás vyčerpalo nebo jste měli po něm ještě větší hlad. Alfa a omega při hubnutí je celkové množství přijatých kalorií a složení makroživin (bílkovin, tuků, sacharidů).

 

Mýtus č. 4: Jedení malých porcí během dne navyšuje váš metabolismus.

Bohužel existuje málo vědeckých důkazů, že konzumace malých, častých jídel zvyšuje metabolismus.

Rozložení jídla na menší porce může zabránit hladovění a přejídání. Pokud s tímto máte problém, budou vám menší porce vyhovovat.

Co dělat: Věnujte pozornost vašemu hladu a jezte, když máte opravdu hlad. Nezaměňujte reálný hlad od emočního přejídání + omezte svačiny s vysokým obsahem jednoduchých sacharidů (samotné ovoce, ovocné smoothie, med, sušené ovoce…)

 

BONUS

Jak to, že ONA může jíst cokoliv a v jakémkoliv množství a nepřibere, zatímco já přibírám jenom ze vzduchu?

Its+posts+like+these+that+make+me+happy+for+having+_939b292323062e4fef65d107cbf89986

Je to tím, že kamarádka / sestra / mamka má rychlý metabolismus / skvělou genetiku ? Nebo spíš tím, že je po celý den aktivní, je aktivní v práci, chodí pěšky, pravidelně cvičí a běhá, je prostě v pohybu a má vyšší výdej energie..

Rozhodnutí nechám na vás 🙂

_________________________________________________

Pokud vám článek pomohl, sdílejte jej mezi své přátele a další ženy 🙂

A jestli si nevíte rady s jídelníčkem, potřebujete navést na správnou cestu a být spokojené, mrkněte na nabídku mých služeb a dejte se do změny teď! 🙂

>>> http://www.stacipochopit.cz/vyzivove-poradenstvi/